Riuttarannan leirikeskus

Leirikeskuksen päärakennus

044 763 8798 Riuttaranta

044 771 8235 Milla Peltonen

Riuttaranta on Vihdin seurakunnan kurssi- ja leirikeskus kirkasvetisen Moksjärven rannalla.

Tiloja voi vuokrata seurueelle, juhlaan tai yön yli kestäviin tilaisuuksiin.

Riuttarannan leirikeskuksesta löytyy päärakennus, rantasauna sekä mökkimajoitus, joka tuo kesäaikana lisää majoitustilaa. Käytännölliset ja monipuoliset tilamme ovat muunneltavissa erilaisista perhejuhlista leireihin, kokouksiin, retriitteihin ja muihin vastaaviin tapahtumiin. Tilat ovat vuokrattavissa erikseen tai yhdessä kokonaisuutena.

Päärakennuksesta löytyy majoitustilat, kokoustila, ruokasali sekä takkahuone. Yhdistyksille, seuroille ja yrityksille tilat tarjoavat rauhallisen paikan esimerkiksi kokouksille, koulutuksille, virkistyspäiville tai illanvietolle!

Sijaintimme on joutuisan lähellä pääkaupunkiseutua, Kehä III:lle on alle 40 kilometrin matka ja Nummelaan n. 20 kilometrin matka.

Riuttarantaa ympäröivät monipuoliset ulkoilualueet ja tilaa on temmeltää ja pelata. Pienen patikointimatkan päästä löytyy myös yksi Etelä-Suomen korkeimmista näköalapaikoista, Koniavuori.

Mikäli haluatte tulla ennakkoon tutustumaan tiloihimme paikan päälle, ota rohkeasti yhteyttä henkilökuntaamme! Räätälöimme toiveesi mukaisen kokonaisuuden.

Huom! Koulujen loma-aikoina leirikeskus on seurakunnan omien leirien käytössä.

Alla lisätietoa leirikeskuksestamme!

Päärakennus

• Kaksi erillistä majoituskäytävää, lyhyt käytävä ja pitkä käytävä. Majoitustilat noin 40 hengelle, 17 huonetta, 2-4 hengen huoneissa. Lähes jokaisessa huoneessa oma wc, 2x 2+2 hengen huoneet jakavat yhteisen wc:n
  • Majoituskäytävillä suihkut. Lyhyen käytävän päässä sauna, jossa kaksi erillistä suihku- ja pukeutumistilaa yhteisellä 12 hengen saunalla.
  • Majoituskäytävillä pieni oleskelutila jossa pieni jääkaappi.
  • Luokkahuone eli kokoushuone n. 40 hengelle; videotykki, valkokangas, tv, piano, langaton nettiyhteys
  • Ruokasali n. 40 hengelle. Luokkahuoneen ja ruokasalin välissä avattava väliseinä, jolloin tila yhdistettynä noin 80 hengelle
  • Takkahuone n. 20 hengelle
  • Päärakennuksen keittiö käytössä pitopalveluille, muuten ruokapalvelu tilattavissa Riuttarannan henkilökunnalta

Riuttarannan leirikeskuksen Oiva-raportti 28.6.2023Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Rantasauna

• Rantasaunalle on esteetön kulku
  • Takkahuone/kokoustila n. 30-40 hengelle, videotykki, valkokangas, langaton nettiyhteys
  • Kaksi erillistä 20:n hengen pukuhuonetta, suihku- ja saunatilaa
  • Kesällä käytettävissä soutuveneet, sup-laudat sekä kaasugrilli
  • Rannan vieressä nuotiopaikka sekä puuvarasto
  • Rannalla laituri, talvella avantomahdollisuus

Huom! Riuttarannan leirikeskuksen alue ja ranta ovat yksityisaluetta! Asiaton oleskelu kielletty.

Mikäli tahdotte tulla tutustumaan rantaan tai alueeseen, olethan yhteydessä henkilökuntaan.

Mökkimajoitus

• Viisi huonetta per mökki, 4x 5hlön huonetta + 1x 2 hlön huone
  • Sähkölämmitys, ei juoksevaa vettä
  • Wc:t löytyvät vanhan puolen päärakennuksesta
  • Vanhan puolen päärakennus on muuten poissa käytöstä

Tiedustelut ensisijaisesti sähköpostilla
riuttaranta@evl.fi

Lisätietoja voi kysellä

Milla Peltonen
leirikeskustyöntekijä

milla.peltonen@evl.fi
044 771 8235

Viikonloput menevät meillä hurjaa vauhtia, ole ajoissa liikkeellä mikäli olet kiinnostunut tilojen vuokraamisesta!

ma 6.5. klo 17.00

Naisten HYVÄN OLON sauna ja uinti-ilta Riuttarannan rantasaunalla

Naisten HYVÄN OLON sauna ja uinti-illassa on mahdollista käydä saunassa ja uimassa omaan tahtiin. Istahtaa hetki takkahuoneen puolella tai olla istumatta.

Vapaaehtoiset saunamajurit vastaavat illasta.

Tule mukaan omalla autolla tai kimppakyydein. Tarjoilu järjestetään nyyttäriperiaatteella ja osin seurakunnan toimesta, joten ota omia eväitä mukaasi.
to 9.5. klo 14.00

Luontomessu Riuttarannassa

Hiljaisuuden jooga

Hiljaisuuden joogassa ® yhdistyy kehollinen rukous, hoitavat liikkeet ja hiljentyminen Jumalan läsnäoloon.
ti 21.5. klo 17.30

Miesten vapaailta Riuttarannan rantasaunalla

Illassa yhdessä oloa, iltapalaa ja saunomista. Illan päätämme hartauteen.

Tervetuloa!

Kimppakyydit: Nummelan seurakuntakeskus klo 17.00 ja kirkonkylän seurakuntatalon pääty klo 17.10. Mukana illoissa Maria Hanhikorpi 0400-235691
to 23.5. klo 10.00

Toivon Paikka saunoo

Toivon Paikka saunoo!
To 23.5. klo 10-15 Riuttarannassa.
Sauna lämpiää sekä miehille että naisille erikseen mutta samaan aikaan.
Tarjolla makkaraa paistettavaksi, kahvia, teetä ja mehua juotavaksi.
Suosittelemme kimppakyytejä mutta autottomille on tarjolla myös kuljetusta pikkubussilla. Kyytiin pääsee vain ilmoittautumalla puhelimitse diakoni Ayda Meskanen p.044 7296920 pe 17.5. klo 9-13.

Tilaisuus on maksuton ja päihteetön.

Luontomessu ja seurakuntapäivä Riuttarannassa