Julistus-foorumi kutsuu keskustelemaan 31.8.

Vihdin seurakunnassa on järjestetty keväällä 2022 kaikille avoimia yleisötilaisuuksia, joissa keskustellaan seurakunnan tekemästä työstä ja tulevaisuudesta, mm. diakonian osalta.

Elokuussa keskusteluilloista vuorossa on Julistuksen foorumi -keskusteluilta.

Seurakunnan julistustyö on mm. jumalanpalveluselämää, lähetystyötä ja muuta sanomaa julistavaa toimintaa. Sanomaa julistetaan mm. hartauksina eri ryhmissä, kuten lasten ja nuorten toiminnassa, retriiteissä, kirkollisissa toimituksissa ja virsiseuroissa.

Messu eli ehtoollisjumalanpalvelus on koko seurakunnan yhteinen juhla, joita valmistellaan ja toteutetaan yhdessä. Toivotamme siksi sinut tervetulleeksi mukaan suunnittelemaan. Vapaaehtoisena voit palvella messuissa esimerkiksi esirukoilijana, tekstinlukijana tai ehtoollisavustajana. Jos haluat päästä mukaan, ota yhteys pappeihimme! Mikäli puolestaan olet kiinnostunut tuottamaan iloa jumalanpalveluksen musiikissa, ota yhteys kanttoreihimme.

Ilosanoma ei jää vain messuihin. Vihdissä voi osallistua mm. Sytytysiltoihin, Rukous Suoraan Taivaaseen -iltoihin tai niiden live-lähetyksiin. Uuttakin on suunnitteilla, mm. Missio2022-mediatapahtuma Vihdin kirkossa 15.10.2022.

Lähetystyössä viedään viestiä Jumalan rakkaudesta eteenpäin kertomalla kristillisestä uskosta, toimimalla konkreettisesti hädän lievittämiseksi sekä vaikuttamalla hädän syihin. Kristillinen kirkko pitää huolta koko maailmasta, eikä ainoastaan omistaan. Lähetystyössä autetaan koko ihmistä henkisesti, hengellisesti ja aineellisesti. Lähetystyöntekijät työskentelevät eri puolilla maailmaa mm. terveydenhuollossa ja koulutus- ja kehittämishankkeissa. Vihdissä voit tukea lähetystyötä vapaaehtoisena vaikkapa lähetyspiireissä tai Toivon Jyvän käsityöpuodissa. Lisätietoa lähetyssihteeri Tuula Kankkuselta.

Sinulla on vapaaehtoisena mahdollisuus tulla mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan oman seurakuntasi toimintaa kaikkien iloksi. Vapaaehtoisena pääset mukaan joukkoon, jossa yhdessä muiden kanssa teet hyvää muille - ja samalla itsellesi.

Julistus-foorumissa keskustellaan kaikesta julistukseen liittyvästä yhdessä, tervetuloa!

Julistus-foorumi
Vihdin kirkko