Diakoniapappi Lotta Behm tiedottaa kauppa-avusta poikkeustilan aikana

Hei kaikille ja rauha kanssanne!
Kerron ja tiedotan tässä rakkaat vihtiläiset, että Vihdin seurakunnassa on polkaistu maanantaina 23.3.2020 käyntiin kaupparinki-palvelu. Se tarkoittaa sitä, että arkipäivinä (maanantaista perjantaihin) voi kaikki koronavirusepidemian aikana riskiryhmään kuuluvat tai muutoin itse kaupassa tai apteekissa asioimaan estyneet ottaa yhteyttä seuraaviin numeroihin ja pyytää apua:

Ma-ti klo 9-11 ja 14-16 p. 040 700 8907
Ke-pe klo 9-11 ja 14-16 p. 0400 676 127

Pyynnön voi jättää myös seurakuntamme nettisivuilla olevalla lomakkeella. Lomakkeelle pääsee myös tästä

Kaupparinki toimii niin, että kun soitat tai lähetät sähköisesti lomakkeen, niin sen vastaanottaja, koordinaattori, laittaa kauppa-apulaisen liikkeelle. Kauppa-apulainen ottaa sinuun yhteyttä, ja voitte sopia tarvittavasta avusta.

Ostosten maksukäytännöistä saat tietää kauppa-apulaiselta, kun hän ottaa sinuun yhteyttä.

Vihdin ja Nummelan apteekit ovat tietoisia tästä palvelusta ja toimimmekin nyt yhdessä toinen toistamme auttaen niin kauppojen kuin apteekkien kanssa, jotta kukaan ei jää yksin päivittäisen elämän kysymyksissä. Tiedoksi siis, että seurakunnan lisäksi kotiinkuljetusapua ruokaostoksissa tarjoavat myös useat ruokakaupat, muun muassa Vihdin kirkonkylän K-kauppa ja lääkeasioissa Vihdin ja Nummelan apteekit. Seurakunnan kauppa-apu on erityisesti tarkoitettu niille, jotka eivät syystä tai toisesta voi hyödyntää kauppojen tai apteekkien kotiinkuljetuspalveluita.

Jos tarvitset apua, soita rohkeasti yllä oleviin numeroihin!
Niin, ja apteekkiasioissa muista kaivaa Kela-korttisi valmiiksi!

Tämä sana tuli minulle juuri nyt mieleen Johanneksen evankeliumista:

"Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon" (Joh. 14:27).

Olkaa rauhassa ja levollisia!
Siunausta toivottaen
Lotta Behm