Ekumeenista vastuuviikkoa vietetään 20.-27.10. - teemana ihmisoikeuspuolustajat

Kampanjan viestin mukaan: “Jokaisella on oikeus -- edistää ja pyrkiä ihmisoikeuksien ja perusvapauksien suojelemiseen ja toimeenpanoon kansallisella ja kansainvälisellä tasolla.” (Ihmisoikeuspuolustajajulistus, 1998) Kampanjassa nostetaan vuosina 2019-2020 esille ihmisoikeuspuolustajia Suomesta ja maailmalta ja rohkaistaan jokaista puolustamaan ihmisoikeuksia. Me kaikki voimme puolustaa ihmisoikeuksia rauhanomaisesti omassa elinpiirissämme!

Suomen ekumeeninen neuvosto haastaa seurakuntia soittamaan kirkonkelloja 24.10. klo 17. Vihdin seurakunta vastaa tähän kutsuun! Eli kun torstaina kuulet kellojen soivan - julistamme ihmisoikeuksia ja kaikkia niitä, jotka niiden toteutumiseksi tekevät töitä!

#ihmisoikeuskellot

2019-10-23 15:05:00.0