Hautausmaat

Vihdin seurakunnalla on kolme käytössä olevaa hautausmaata.

Kirkonmäen hautausmaa

Vanhin hautausmaista on Kirkonmäen hautausmaa, jonne ensimmäiset hautaukset tehtiin kirkon rakentamisen aikoihin 1700-luvun  loppupuolella. Uusia hautapaikkoja ei kirkonmäeltä enää luovuteta.

Varsinaisen hautausmaan vierellä on sankarihauta‑alue, jossa lepää 226 sankarivainajaa.

Vihdin hautausmaa

Nykyisin vainajat haudataan pääasiassa Vihdin hautausmaalle, noin neljän kilometrin päähän kirkonkylästä. Hautausmaa otettiin käyttöön v. 1890 ja siihen liitetty lisäalue vihittiin syksyllä 1991. Kokonaisuudessaan hautausmaa on yli 10 ha:n suuruinen. Hautausmaalle haudataan vuosittain 170-180 vainajaa. Hautausmaalla sijaitsee hautausmaan toimisto sekä huoltorakennuksia.

Vihdin hautausmaan uurnalehto Kanervamäki valmistui syksyllä 2007. Uurnalehtoon tuhkan voi haudata haluamallaan tavalla: uurnassa, kätkemällä tai sirottelemalla.

Vihdin hautapaikkojen kartat ja hautaukseen liittyvät palvelut kätevästi tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Voit mm. etsiä hautoja ja hautapaikkoja nimen perusteella. Palvelun on toteuttanut Haarnio Oy.

Vihtijärven hautausmaa

Vihtijärven hautausmaa perustettiin palvelemaan kunnan koillisosan tarpeita. Ensimmäinen hautaus tehtiin v. 1946. Hautausmaa tunnetaan myös Anteron hautausmaan nimellä. Hautauksien lukumäärä on vuosittain 5‑10. Hautausmaalla on oma kappeli.

Ohjeet koskien hautamuistomerkkejä