Apua ja tukea sinulle

Kun kohtaat vaikeuksia, mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, masennus, parisuhdepulmat, taloushuolet (ks. lisätietoa) tai mikä tahansa muu murhe, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen ja puhua luottamuksellisesti.

Päivystävään pappiin saat yhteyden seurakuntatoimiston kautta p. 09 3478 500.

Diakoniatyöntekijöiden vastaanotto ja kotikäynnit ajanvarauksella sähköpostilla tai puhelimitse

Toivon Paikka - kaikille avoin kohtaamispaikka Nummelassa ja kirkonkylällä. Läsnä myös seurakunnan työntekijöitä ja vierailevia eri alojen asiantuntijoita.  Ajankohtaista tietoa tapahtumakalenteristamme

Ikäihmisille diakoniassa tarjoamme ohjelmaa, vertaistukea ja virkistystä, yhteisiä ruokailuja, syntymäpäivämuistamisia, ArkiYstäviä eli vapaaehtoisia rinnalla kulkijoita ja diakoniatyöntekijän keskusteluapua ja neuvontaa. Ikäihmisten päivissä kerran kuukaudessa tavataan ikätovereita, vaihdetaan kuulumisia, nautitaan hyvästä ruoasta ja ohjelmasta ja hiljennytään hartauteen.
Lisätietoa ikäihmisten asioista vastaava diakoni Ayda Meskanen, p. 044 729 6920, ayda.meskanen@evl.fi

Lisäksi seurakuntasi lapsi- ja perhetyöntekijät ja nuorisotyöntekijät sekä Perheasiain neuvottelukeskusLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Palveleva puhelin tai netti Linkki avautuu uudessa välilehdessäantavat apua ja tukea sinulle. Sovi sinulle sopiva ajankohta henkilökohtaisesti, puhelimitse tai sähköpostitse.

VapaaehtoisenaLinkki avautuu uudessa välilehdessä silloin tällöin tai jopa vakituisesti?
Meillä diakoniassa on tarvetta auttaville käsille, kulkeville jaloille ja kuunteleville korville.
Ystävää kaipaavan vanhuksen kanssa voit jutella puhelimitse, vierailla kotona tai hoivalaitoksessa tai käydä kävelyllä kahdesti kuussa.
Ymmärrämme, jos pystyt auttamaan vain silloin tällöin, vaikkapa vanhuksen kaverina apteekkiin tai muille asioille.
ArkiYstävistä on koko ajan pulaa.
Diakonian vapaaehtoisena saat tehtävääsi liittyen koulutusta, virkistäytymistä ja henkilökohtaista ohjausta.
Lisätietoa diakonian vapaaehtoistyöstä vastaava diakoni Ayda Meskanen, p. 044 729 6920, ayda.meskanen@evl.fi

Erilaisissa ryhmissä saat arvokasta vertaistukea.

Tapahtumakalenterista löydät ajankohtaiset tapahtumat ja kokoontumisten ajankohdat.​