hiirenkorvalla

Aikuisille

Aikuisrippikoulussa tutustutaan kristinuskoon

Pastori Matti Helimäen vastaa seurakunnan aikuisrippikouluopetuksesta. Opetuksessa tutustutaan kristinuskon keskeisiin sisältöihin, oppiin ja uskonelämään. Kysy Matilta lisää suorittamisen eri vaihtoehdoista!

Rippikoulu ja konfirmaatio antavat oikeuden toimia kummina, saa äänestää kirkollisvaaleissa ja voi asettua ehdokkaaksi seurakunnan luottamustoimiin (täytettyään 18 vuotta). Rippikoulun käynyt ja konfirmoitu voidaan vihkiä kirkollisesti avioliittoon. Kaiken tämän muodollisen lisäksi ja ehkä ennen kaikkea rippikoulu (Mattia lainaten) on ”hieno mahdollisuus funtsia omia arvoja ja saada uutta näkökulmaa elämään”. Tervetuloa aikuisrippikouluun!

Keväällä 2024 aikuisrippikoulun yhteinen startti järjestetään perjantaina 26.1.2024 klo 17-18 Nummelan seurakuntakeskuksella (kokoontuminen kirkkosalin eteen klo 17).

Tapaamisessa jaetaan oppimateriaali kaikille sekä ohjeet niille, jotka suorittavat rippikoulun itsenäisesti. Itsenäisesti opiskelevien ryhmä tapaa seuraavan kerran sunnuntaina 24.3.2024 klo 13-15, jolloin sovitaan konfirmaatiopäivästä.

Aikuisrippikoulun voi käydä myös osallistumalla keväällä järjestettäville raamattuluennoille. Luennot järjestetään Nummelan seurakuntakeskuksella klo 16: su 28.1., su 25.2., su 24.3., su 28.4., su 26.5. Viimeinen yhteinen kokoontumiskerta tälle ryhmälle on pe 31.5. klo 18, jolloin sovitaan konfirmaation ajankohdasta. Huom. Tähän ryhmään tulevat osallistuvat kuitenkin myös ensimmäiseen tapaamiseen pe 26.1. Nummelan seuriksella klo 17.

Nummelan seurakuntakeskus löytyy osoitteesta Kappelitie 5. Pääsisäänkäynti suoraan kirkkosalin eteen käy rakennuksen sivusta (torin puolelta).

Lisätiedot:

Matti Helimäki