Vihdin seurakunta mukana auttamassa Ukrainan hätää kärsiviä

Sota koskettaa kaikkia, myös meitä vihtiläisiä. Ukrainan tilanne on herättänyt Suomessa ja Vihdissä ihmisillä halun auttaa. Seurakunnan työntekijät ja vapaaehtoiset ovat yhdessä lähteneet toteuttamaan erilaisia avustushankkeita.

Tässä huhtikuun alussa tiedossa olevia tempauksia - lisää on tulossa!

Ukrainaan tarvikkeita Vihdistä
Vihdin seurakunta yhdessä vihtiläisen Pisara ry:n vapaaehtoisten kanssa on keräämässä pyydettyjä tarvikkeita Ukrainaan. Nummelan seurakuntakeskukseen voi tuoda arkisin klo 9 - 18 välisenä aikana tai pyhinä tilaisuuksien aikaan;
- ensiapupakkauksia, joissa on vielä päiväys voimassa. Vanhentuneita ei pystytä hyödyntämään.
- pimeänäkökiikareita, eli ns. yökiikareita.
- taskulamppuja ja niihin sopivia paristoja.
Viikoittain Helsingistä lähtevän autokuorman tarpeet mahdollisesti vaihtelevat, lisätietoa Pisara ry:n puheenjohtaja Eeva Halme, p. 050 352 2792.

Ukrainan auttamiseksi musiikkitilaisuuksia
Ukrainan ja ukrainalaisten hyväksi kerätään kolehtia muun muassa seuraavissa tilaisuuksissa:
- Sunnuntaina 24.4. klo16 Vihdin kirkossa Tyttökuoro Piritat, Junnukuoro ja Reserviläiskuoro -konsertti Ukrainan lasten hyväksi.
- Torstaina 9.6. klo 18 Vihdin kirkossa Lauletaan kirkonmäellä -yhteislaulutapahtuma Ulla Eho-Saarion ja Timo Saarion johdolla ulkona hautausmaalla, kahvitarjoiluineen.
- Perjantaina 24.6. klo 22 Vihdin kirkossa Suviyön soitto-konsertti, Ulla Eho-Saario ja Timo Saario.
- Torstaina 30.6. klo 19 Vihdin kirkossa Kesämusiikkia-konsertti, Soini Virtanen.
Kolehdeista saaduilla varoilla hankitaan lahjakortteja paikallisiin yrityksiin Ukrainasta Vihtiin saapuneiden perheiden auttamiseksi.

Ukrainan auttamiseksi rahalahjoituksia
Kuka tahansa voi lahjoittaa suoraan Kirkon Ulkomaanavun kautta, lisätietoa www.kua.fi.

Ukraina rukouksissamme
Vihdin jumalanpalveluksissa on muistettu helmikuusta alkaen Ukrainaa ja ukrainalaisia keräämällä messukolehteja ja rukoilemalla. Jokainen meistä voi rukoilla Ukrainan puolesta; rauhan puolesta, Ukrainan kansan puolesta, väkivallan ja pelon keskellä elävien puolesta. Rukoillessamme pyydämme siunausta ihmisille ja työlle, joka palauttaa rauhan ja oikeudenmukaisuuden.

Ukraina ajatuksissamme - kenties niinkin, että…
Ukrainan tilanne herättää juuri nyt monenlaisia tunteita ja ajatuksia, kuten surua, pelkoa, epävarmuutta ja myötätuntoa. Sinun ei tarvitse jäädä ajatustesi kanssa yksin. Valtakunnallisten puhelin- ja chat-palvelujen lisäksi Vihdin seurakunnan päivystävä pappi vastaa puheluihin arkisin klo 10 -14 välisenä aikana. Päivystävän papin tavoittaa Vihdin seurakunnan puhelinvaihteen kautta, p. 09 3478 500.

2022-04-11 16:12:00.0