Esitys Papinsaaren suojelemisesta osana Metso-ohjelmaa hyväksyttiin kirkkoneuvoston kokouksessa 29.3.2023 yksimielisesti.

"Papinsaaressa on koskematonta puustoa, joka suo otolliset olosuhteet monille uhanalaisille eliölajeille. Lajistollisesti sekä iäkkään puuston ja lahopuun määrä sekä rehevien rantalehtojen vuoksi saari on todellinen luontohelmi. Papinsaaren suojelu on hieno ympäristöteko ja tärkeä investointi tulevaisuuteen, jota seurakuntalaiset ja kuntalaiset varmasti arvostavat. KIITOS Vihdin seurakunta, arvokasta suojelutyötä tekevä linturengastaja sekä aloitteen allekirjoittaneet. Ilman teitä Papinsaaren suojelu ei olisi ollut mahdollista. Osallisuus syntyy kohtaamisesta, ja ainoastaan aito kuunteleminen luo osallisuutta."

Seurakunnan metsistä tekeillä myös luontoselvitys, lisätietoa tarvittaessa:

2023-04-26 12:14:42.0