Saman taivaan alla- juhlakuvaelmakirjan julkistaminen Vihdin seurakuntatalolla keskiviikkona 3.5.2023 klo 17

Kyseessä on Vihdin kirkon 250 vuotisjuhlissa marraskuun alussa esitetystä juhlakuvaelmasta tehty kirja, jolla on siis sama nimi kuin itse kuvaelmalla: Saman taivaan alla. Kuvaelman oli käsikirjoittanut historioitsija Eino Ketola, sen oli ohjannut Pirkko Talola ja puvustuksen hoiti Anna-Leena Brännare. Musiikista vastasivat Kaisa-Leena ja Jorma Hannikainen. Kuvaelman näyttelijät olivat etupäässä vapaaehtoisia vihtiläisiä.

"Jälkeenpäin totesimme yhdestä suusta, että kun kuvaelmaa ei striimattu, niin olisi hyvä, että siitä jäisi jälkipolville muisto", kertoo kirkkoherra Pekka Valkeapää. Syntyi idea, että tehdään kuvakirja juhlakuvaelmasta. Kuvakirjan teksti on luonnollisesti kuvaelman käsikirjoituksen mukainen. Kirjan kuvat ovat Heikki Savolaisen käsialaa.

Odotamme paikalle paitsi projektiin osallistuneita näyttelijöitä, niin muutoin Vihdin kirkon historiasta kiinnostuneita ja niitä, joilta jostain syystä jäi kuvaelma näkemättä Mikkelinpäivän viikonloppuna 2022. Kutsu kuvakirjan julkistamistilaisuuteen on avoin. Ei ennakkoilmoittautumista.

Tilaisuudessa Eino Ketola esittelee kuvakirjan, ja joku näyttelijöistä käyttää puheenvuoron. Kuvakirjaa myös myydään tilaisuudessa ja se tulee myyntiin joihinkin vihtiläisiin liikkeisiin.

Kuvakirja on mainio opus kaikille Vihdin historiasta ja Vihdin kirkon vaiheista kiinnostuneille ihmisille.

Tilaisuuden kesto on tarjoiluineen tunti ja vartti alkaen klo.17.00.
Kirjan kustantaa Vihdin seurakunta ja sen myyntihinta on 30 euroa (hinta päivitetty 4.5.2023),

Alla Vesa Valtosen juttu kuvaelmasta lokakuussa 2022:

2023-04-28 08:33:00.0