Vihdin kirkko on tiekirkko - toivottaa vieraat tervetulleiksi koko kesän ajan

tiekirkko_kansi2023 (1).jpg

Kuvassa Maija Pirinen, joka toimii oppaana kesäkuun

Vihdin kirkko on auki ja ottaa koko kesän vierailijoita vastaan. Kirkkoon voi tulla hiljentymään, katselemaan tai kyselemään oppaalta kaikkea mahdollista kirkosta ja sen historiasta. Sivusalissa voi syödä eväitä ja torniinkin pääsee. Myös wc-tilat ja vesipiste löytyvät vierailijoille.

Kirkon tornista on hieno näköala. Kulkureitti torniin on paikoin haastava. Tämä huomiona ja varoituksena etenkin, mikäli kiipeät esim. pienen lapsen kanssa. Loppupään kapeat lankkuportaat vaativat aikuiseltakin keskittymistä.

Kesäkuussa oppaana toimii Maija Pirinen. Maija opiskelee taidehistoriaa ja -kasvatusta Jyväskylän yliopistossa.

Kirkko toimii kirkkomuusikoiden harjoituspaikkana. Välillä saattaa kirkossa olla siis ääntäkin, kun vierailette. Tervetuloa joka tapauksessa!

2023-06-14 09:32:00.0