Seurakunnalta tilattavissa kynttilä haudalle jouluna

Kynttilän tilaaminen omaisen haudalle on mahdollista Vihdin, Kirkonmäen ja Vihtijärven hautausmailla.

​​​​​​​
Kynttiläpalvelu sisältää yhden tai kaksi kynttilää tilaajan toiveiden mukaisesti, paikalleen asettamisen, sytyttämisen ja myöhemmin pois hakemisen. Palvelun hinta on 20 euroa. Lisäkynttilät maksavat 5 euroa per kaksi kynttilää. Kynttilä on kannellinen hautakynttilä, joka palaa vähintään kolme vuorokautta. Mikäli haudalla on lyhty, kynttilä voidaan laittaa myös siihen. Kynttilät sytytetään haudoille keskiviikkona illansuussa, aatonaattona 23.12.2020.
Mikäli sää on poikkeuksellisen huono ja kynttilät sammuvat esimerkiksi tuulen tai sateen vuoksi, ei seurakunta ole korvausvelvollinen asiassa.

Kynttiläpalvelun voi tilata tiistaihin 22. joulukuuta saakka soittamalla arkisin klo 9-11 hautausmaan toimistoon p. 09 3478 5030. Lisätietoja annetaan ja kysytään tilauksen yhteydessä.

Kynttilät valaisevat pimeässä

Pyhäinpäivä ja joulu ovat suurimmat kynttiläajankohdat hautausmailla. Joulun lisäksi kynttiläpalvelu on ollut tarjolla pyhäinpäivänä. Tuolloin edesmenneiden läheisten muistelun päivänä sytytetään kynttilöitä haudoille.

Seurakunnan hautaustoimesta vastaavan seurakuntapuutarhuri Janne Nummelan mukaan idea palveluun syntyi muutama vuosi sitten, kun kyselyjä kynttilän saamiseksi haudalle tuli muutamia vuodessa.
- Kun suru on lähellä ja omaisen hauta kaukana, kynttilän vieminen haudalle voi olla vaikeaa. Me voimme olla avuksi.

2020-11-25 07:39:11.0