Seurakunnasta soitetaan lähes tuhannelle vihtiläiselle ennen joulua

​​​Jokainen 80-vuotias ja siitä vanhempi kirkkoon kuuluva vihtiläinen pyritään tavoittamaan lähiviikkoina. Puhelut aloitettiin joulukuun toisella viikolla.

Seurakunnan jäsenenä heidän tietonsa löytyvät kirkon jäsentietorekisteristä ja puhelinnumerot puhelinnumeropalvelusta. Mikäli henkilön puhelinnumero on salattu, häntä ei pystytä tavoittamaan. Jos 80 vuotta täyttänyt kuitenkin toivoo puhelua, niin hän tai hänen läheisensä voi soittaa kirkkoherranvirastoon p. 09 3478 500 arkisin klo 9-15 välisenä aikana ja kertoa salatun puhelinnumeron tulevaa soittoa varten.

Koronatilanne ja pelko yksinäisestä joulusta voivat aiheuttaa monelle huolia. Nyt seurakunnasta haluamme muistaa iäkkäitä, jotka eivät mahdollisesti näe lähimmäisiään.
 - Puhelimen välityksellä haluamme kuunnella kuulumisia, sekä toivottaa hyvää joulua sanoin ja mahdollisesti laulaen, kertoo kirkkoherra Pekka Valkeapää.

Yhteydenotolla halutaan kuulla, mitä iäkkään jouluun kuuluu. Puhelun alussa varmistetaan, että henkilöllä on sopiva hetki puhua. Sitten seurakunnan soittaja tiedustelee kuulumisia ja vointia. Samalla kartoitetaan mahdollisia auttamistarpeita, kuten tarvetta kauppa-avulle. Soittaja kirjaa yhteydenottopyynnöt, jolloin seurakunnasta otetaan uudelleen yhteyttä joulun jälkeen. Esimerkiksi tammi-helmikuun aikana Vihdin diakonit ja papit soittavat uudelleen heille, jotka ovat sitä halunneet.

Vihdin seurakunnasta on soitettu aiemminkin seurakuntalaisille suurin joukoin. Nyt keväällä papit soittivat tänä vuonna 80-, 85-, 90-, 95- ja 100 vuotta täyttäville vihtiläisille seurakuntalaisille.

Vihtiläisiä 80 vuotta täyttäneitä ja sitä vanhempia on yhteensä noin 950. Puhelukierroksessa on mukana 20 seurakunnan työntekijää ja lisäksi seurakunnan luottamushenkilöitä.
​​​​​​
Joulu on tulossa, jolloin juhlistamme Vapahtajamme syntymää. Seurakunta haluaa olla läsnä seurakuntalaisten juhlassa ja arjessa, vaikkakin nyt hieman eri tavalla.

2020-12-11 13:44:19.0