Pyhäinpäivää vietetään seurakunnassa eri tilaisuuksissa ja tapahtumissa

Pyhäinpäivä on hiljainen ja harras kirkkopyhä, jolloin muistellaan aiempia kristittyjä sukupolvia ja kiitetään kuoleman jälkeisestä elämästä.

Marraskuussa, vuoden pimeimpään aikaan vietettävä pyhäinpäivä (aiemmin pyhäinmiestenpäivä) on Suomessa hiljainen ja harras päivä, jolloin omaiset vievät edesmenneiden läheistensä haudoille kynttilöitä, seppeleitä ja kukkia. Kuolleiden muistele­misen lisäksi pyhäinpäivä muistuttaa jälleennäkemisen toivosta.

Tänä vuonna pyhäinpäivää vietetään lauantaina 6.11. Vihdin seurakunnassa järjestetään kuusi eri tilaisuutta ja tapahtumaa pyhäinpäivän aikaan:

Pyhäinpäivän aaton tilaisuus
Vihtijärven kappelissa, Koulunummentie 16, pe 5.11.2021 klo 18. Tilaisuudessa muistetaan vihtijärveläisiä kuolleita.

Messu
Vihdin kirkossa, Kirkkotie, la 6.11.2021 klo 10.
Messussa luetaan viime pyhäinpäivän jälkeen kuolleet ja sytytetään heidän muistolleen kuukausikynttilät. Messun jälkeen on kirkkokahvit kirkkosalissa. Messu myös striimataan ja on katsottavissa Vihdin seurakunnan YouTube-kanavalla youtube.com/vihdinseurakunta1

Päihteisiin kuolleiden muistotilaisuus
Vihdin kirkossa la 6.11.2021 klo 14-16

Lapsiperheiden pyhäinpäivä
Vihdin hautausmaalla, Kartanontie, la 6.11.2021 klo 16-18.
Omatoiminen rastirata, puuhaa perheen pienimmille, kuumaa juomaa, musiikkia ja työntekijöitä tavattavissa. Omat taskulamput mukaan!

Pyhäinpäivän hartaus
Nummelan seurakuntakeskuksessa, Kappelitie 5, la 6.11.2021 klo 18. Hartaudessa luetaan myös kuolleiden nimet ja sytytetään kynttilät.

Kynttilämusiikkia
Vihdin kirkossa su 7.11.2021 klo 18
Pirkko Kela, laulu, Tuula Kilpeläinen, piano, Kaisa-Leena Hannikainen, urut.

2021-10-14 12:01:06.0