MAJATALOILTA KUTSUU KASVAMAAN

Syksyn ensimmäinen majataloilta Vihdin seurakunnassa tarjoaa kasvun paikkoja. Puhujavieraana on Matti Mäkinen, kouluttaja ja julistaja Kansan Raamattuseurasta.
Matti Mäkinen on 54 -vuotias aviomies ja kolmen aikuisen lapsen isä. Hän kiertää seurakunnissa vetämässä koulutuksia ja kertomassa, miten voimme rohkeammin elää kristittyinä arjessa, löytää omat lahjamme ja oppia käyttämään niitä.

Matilla on kasvattajana ja kasvun tukijana kokemusta omien lasten lisäksi kriisisijoitettujen lasten sijaisvanhempana olemisesta. Hän kokee, että iän myötä, omien lasten aikuistuttua, oppii näkemään monia asioita uudessa valossa, myös virheet, joita on kasvattajana tehnyt. On ikään kuin päätynyt hetkeen, jossa näiden oivallusten myötä olisi hyvä ryhtyä uudelleen isäksi.
Armo kantaa Matti Mäkistä, myös kasvattajan roolissa: ”Kasvu on sitä, että huomaa oman ja toisten vajavaisuuden, ja osaa antaa ja pyytää anteeksi”, Mäkinen kiteyttää. Hän toteaa, että rakkaus ja hyväksyntä muuttavat kaikenikäisiä ihmisiä, niin nuoria kuin vanhoja. ”Saa olla keskeneräinen ja luottaa siihen, että kaikki ei ole meidän kädessämme, vaan meitä kantavat iankaikkiset käsivarret.” Näihin Matin sanoihin on lohdullista yhtyä.

Olet lämpimästi tervetullut Majataloiltaan kuulemaan lisää näistä kasvun ajatuksista ja kokemuksista, joita Matti Mäkinen kertoo välittömästi, ymmärrettävästi ja koskettavasti!

Pia Hiekkanen

Majataloilta Nummelan seurakuntakeskuksessa (Kappelitie 5) 14.9. klo 18. Ripari-info vuoden 2020 rippikoululaisten vanhemmille klo 17. Illassa tuttuun tapaan rukouspalvelu, housebändi, puuhaa lapsille ja kirjapöytä. Kolehti kerätään Viron kirkon nuorisotyölle, tilaisuuteen on vapaa pääsy.