Siunauskappelia koskeva keskustelutilaisuus keräsi paljon ihmisiä Vihdin seurakuntatalolle

Tiistaina 26.3. järjestetty avoin keskustelutilaisuus keräsi paljon ihmisiä Vihdin seurakuntatalolle. Valtaosa läsnäolijoista kannatti siunauskappelin rakentamista. Kirkkovaltuustolle jätettiin kolme rakentamista puoltavaa adressia. Näissä on yhteensä 437 nimeä.

Päätös kappeliasiassa tehdään kirkkovaltuustossa 10.4.2023

Taustaa:

Kirkkovaltuuston piti tehdä jo kokouksessaan 28.2. päätös siitä, rakennetaanko Vihdin hautausmaalle siunauskappeli. Yksimielisesti se otti kuitenkin päätöksentekoon tuolloin aikalisän, koska asia jakoi niin voimakkaasti niin luottamushenkilöiden kuin seurakuntalaistenkin mielipiteitä. Kirkkovaltuuston valitsema työryhmä valmisteli valtuuston iltakoulun 26.3., jossa oli tarkoitus kertaalleen vielä käydä läpi rakentamista puoltavat ja vastustavat argumentit. Iltakoulu pidettiin yleisötilaisuuden jälkeen Vihdin seurakuntatalolla.

2024-03-27 11:24:02.0