Laulua lahjaksi äideille

"Äidillein vaan laulaa nyt saan / äideistä parhaimman sain."
Vihdissä kuuluu puhelimen välityksellä laulua ja musiikkia toukokuun toisena viikonloppuna, kun Vihdin seurakunta järjestää Yhteisvastuukeräyksen hyväksi Laulua lahjaksi äideille -tempauksen.

Kuka tahansa voi ostaa äidilleen, isoäidilleen, puolisolleen tai anopilleen Laulua lahjaksi äidille -puhelun, jonka tuotto 10 euroa tulee Yhteisvastuun hyväksi vuoden 2021 keräyksessä.

Monipuolisessa, 13 pirteän tai nostalgisen laulun valikoimasta löytynee varmasti mieluisa laulu ilahduttamaan äitiä. Valittavana on kansanlaulua, siunausta toivottavia tai luontoon liittyviä hyväntuulisia, kiitollisuutta ja arvostusta äidille osoittavia lauluja (ks. lista alla).

Laulupuheluja soittavia laulajia on eri puolilta Vihtiä. Jokainen 12 laulajasta on kokenut laulaja, joista osa esiintyy seurakunnan kuoroissa, mm. Kirkkokuorossa tai Vihdin Kamarikuorossa.

Suomeen tilattavissa oleva Laulua lahjaksi äidille -puhelu kestää noin kolme-viisi minuuttia, jonka alussa soittaja esittäytyy ja kertoo lahjan ostajan äitienpäivätoivotuksen. Lahjan saaja saa kuulla puhelimen äärellä 1-6 laulajaa laulamassa laulua. Säestämässä voi kuulla pianoa, flyygeliä, kitaraa tai jopa urkuja, koska osa puheluista soitetaan suoraan yleisöltä suljetusta Nummelan kirkkosalista.

Laulun tilaaminen

Perjantai 30.4. klo 12 mennessä sähköpostiin tuula.kankkunen@evl.fi

Sähköpostissa oltava seuraavat viisi kohtaa:

1. Valitsemasi laulu
 - Äidin sydän (Maan päällä paikka yksi on…)
 - Sä kasvoit, neito kaunoinen
 - Orvokkini tummasilmä
 - Peipon pesä (Koivun oksaan korkealle…)
 - Oravan pesä (Kas kuusen latvassa oksien alla)
 - Tahtoisin toivoa sinulle jotakin oikein hyvää
 - Virsi 466:1,5,6 Oi Herra, kaiken luoja
 - Oi äiti armas, suotko kerran vielä sylihis kuin lapsi käydä mun
 - Virsi 467 Oi Jeesus, siunaa äitiä
 - Orvokkeja äidille
 - Äideistä parhain
 - Siunaus sun matkallesi
 - Olkoon ylläsi kirkas taivas

2. Ensi- ja toissijainen soittoajankohta
Laulupuheluja soitetaan perjantaina 7.5. klo 17-19, sekä lauantaina 8.5. ja sunnuntaina 9.5. klo 14-16 välisenä aikana.

3. Lahjan saajan tiedot
 - Etunimi Sukunimi
 - Puhelinnumero
 - Tarvittaessa huomioita, esim. kestääkö puhelimeen vastaajalla erityisen kauan vastata puhelimeen

4. Tervehdyksesi lahjan saajalle
Esimerkiksi "Rakkaat terveiset mummille Tiinalta ja Jarilta"

5. Liitteenä kuvakaappaus tai pdf-tiedosto maksusta
Maksu 10 €/laulupuhelu Yhteisvastuun hyväksi.
Maksaminen tilille Vihdin seurakunta FI81 52 97 14 10 00 04 66
Viestikenttään lahjan antajan nimi ja "Äitienpäivä".
_____________________________________________________________

Yhteisvastuukeräys iäkkäiden hyväksi
Tänä vuonna Yhteisvastuu kerää varoja kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ikäihmisten auttamiseksi Suomessa ja maailmalla. Osa vuoden 2021 keräystuotoista ohjataan ikäihmisten digitaitoja edistäviin koulutuksiin.
 - Tuemme vähävaraisia iäkkäitä ja kohennamme myös heidän digiosaamistaan, Vihdin seurakunnan keräyspäällikkö Jaana Mäkinen summaa.